Udvalget for forebyggelse og sammenhæng - mødesag

Punkter på dagsordenen

  1. Beslutning: Overordnet tids- og procesplan for ny praksisplan for speciallægepraksis
  2. Lukket punkt.
  3. Orientering: Budget 2020 - status på udmøntning af midler til samordningsudvalgene
  4. Orientering: Igangsættelse af projekt Den Mobile Lægeklinik
  5. Orientering: Status for lægedækningen i almen praksis i Region Hovedstaden
  6. Eventuelt

Medlemmer

1. Beslutning: Overordnet tids- og procesplan for ny praksisplan for speciallægepraksis

INDSTILLING

Administrationen indstiller til udvalget for forebyggelse og sammenhæng

POLITISK BEHANDLING

Godkendt.


Karsten Skawbo-Jensen (C) deltog ikke i behandlingen af sagen.
 

BAGGRUND

Udvalget for forebyggelse og sammenhæng drøftede på møde den 15. januar 2020 kapaciteten i speciallægepraksis. Af sagen fremgik, at den gældende speciallægepraksisplan løber til udgangen af 2022. I forbindelse med drøftelserne har udvalget udtrykt ønske om tidlige inddragelse af de relevante parter i arbejdet med en ny speciallægepraksisplan. Udvalget forelægges med denne sag forslag til overordnet tids- og procesplan for arbejdet med en ny praksisplan.

SAGSFREMSTILLING

Praksisplanen for speciallægeområdet har til formål at tilrettelægge den ambulante speciallægebetjening i regionen. Praksisplanen udarbejdes i samarbejde mellem repræsentanter for de praktiserende speciallæger og regionen i regi af Samarbejdsudvalget for speciallæger. Den nuværende praksisplan løber frem til udgangen af 2022. Den nye praksisplan skal godkendes af forretningsudvalget og regionsrådet, inden den kan træde i kraft.

 

Udkast til en ny praksisplan planlægges udarbejdet af en styregruppe med repræsentanter fra Foreningen af Praktiserende Speciallæger og regionsadministrationen. Administrationen vil i arbejdet sikre en tidlig og bred inddragelse af interessenter, herunder kommunerne. En del af arbejdet består i at beskrive og vurdere kapaciteten i speciallægepraksis på tværs af specialer og planområder og set den i sammenhæng med kapaciteten på regionens hospitaler. Der er 15 specialer i speciallægepraksis, hvilket gør dette analysearbejde tidskrævende.

 

Der planlægges med nedenstående overordnede proces- og tidsplan for arbejdet. Planen vil senere blive detaljeret i samarbejde med repræsentanter fra de praktiserende speciallæger.

 

Forberedende fase og udarbejdelse af planudkast 

Høringsfase og godkendelse af endelig praksisplan

KONSEKVENSER

Såfremt udvalget tiltræder indstillingen, vil administrationen arbejde videre ud fra den i sagen beskrevne overordnede tids- og procesplan. 

POLITISK BESLUTNINGSPROCES

Udvalget for forebyggelse og sammenhæng forelægges i første halvår af 2021 forslag til målsætninger og fokusområder i en ny speciallægepraksisplan. 

DIREKTØRPÅTEGNING OG KONTAKTPERSON

Anne Skriver / Jesper Lihn

JOURNALNUMMER

20060282.

2. Lukket punkt.

3. Orientering: Budget 2020 - status på udmøntning af midler til samordningsudvalgene

INDSTILLING

Administrationen indstiller til udvalget for forebyggelse og sammenhæng

POLITISK BEHANDLING

Taget til efterretning.


Karsten Skawbo-Jensen (C) og Torben Kjær (Ø) deltog ikke i behandlingen af sagen.
 

BAGGRUND

I Budget 2020 blev afsat 15 mio. kr. i 2020 og 20 mio. kr. årligt fra 2021 og frem til omstilling og udbredelse af indsatser i driften, der styrker det nære og sammenhængende sundhedsvæsen, og dermed understøtter regionens ambition om at mere behandling skal ske i eller tæt på borgerens hjem. Midlerne blev fordelt med 3 mio. kr. til hvert af de fire somatiske samordningsudvalg og samordningsudvalget for psykiatri i 2020. Der gives med sagen en status på samordningsudvalgenes udmøntning af midlerne.

SAGSFREMSTILLING

Midlerne i Budget 2020 blev afsat til indsatser, der understøtter målsætningerne i Sundhedsaftalen 2019-2023 og bidrager til, at regionen samlet set klarer sig bedre på indikatorerne for de nationale kvalitetsmål om "Sammenhængende patientforløb" og "Styrket indsats for kronikere og ældre medicinske patienter". De enkelte hospitaler har udmøntet midlerne efter drøftelse med kommuner og almen praksis i samordningsudvalgene. Udmøntningen er på grund af COVID-19 og aflysning af møder blevet forsinket i flere af samordningsudvalgene.

 

Status på udmøntning af midler til samordningsudvalgene

Samordningsudvalg Syd (Amager/Hvidovre Hospital, Albertslund, Brøndby, Dragør, Glostrup, Hvidovre, Høje Taastrup, Ishøj, København, Tårnby og Vallensbæk kommuner)

Samordningsudvalget holdt d. 5. marts 2020 en workshop, hvorefter samordningsudvalget bakkede op om at udmønte midlerne i 2020 til følgende områder.

  1. Indsatser identificeret i Forbedringsprojektet om faglig korrekt og tryg overgang ved indlæggelser og udskrivelser.
  2. Projekter, der vedrører erfaringer med behandlingsansvar uden for hospitalet.
  3. Forum for koordination og implementering. Samordningsudvalget har nedsat et underudvalg, der skabe mere handling imellem møderne – ift. både strategiske indsatser og implementeringsindsatser.

Efter workshoppen er udmøntningen i fællesskab konkretiseret. Midlerne udmøntes med sigte på, at der kommer midler de følgende år. Beløbende under punkt 1 og 2 er ved helårseffekt:

  1. Pilotprojekt og efterfølgende drift med behandlingsansvar for Amager/Hvidovre Hospitals udskrivelser til akutpladser på ”MTO Vigerslevhus” samt etablering af ”fælles akut-subakut ambulatorium i akutmodtagelsen på Hvidovre matriklen, inkl. Supervision af Akutteam Hvidovre og Brøndby kommune: ca. 1,5 mio. kr. – varigt.
  2. Evt. pilot og efterfølgende drift af behandlingsansvar for Dragør og Tårnbys MTO-pladser (Amager matriklen): 1 mio. kr. – varigt.
  3. Medfinansiering af kommunal IV behandling: ca. 200.000 kr.
  4. Mindre pulje til Forum for koordination og implementering målrettet Børn og unge i 2020: ca. 200.000 kr.
  5. Forbedret behandlingsplan og plejeplan ved udskrivelse i forlængelse af forbedringsprojektet: ca.600.000 kr. i et år.

Samordningsudvalg Midt (Herlev/Gentofte Hospital, Ballerup, Egedal, Furesø, Gentofte, Gladsaxe, Herlev, Lyngby-Taarbæk, Rudersdal og Rødovre kommuner)

Samordningsudvalget i Planområde Midt har i fællesskab besluttet, at der skal arbejdes videre i følgende tre spor, som over de næste uger skal drøftes nærmere og omsættes til konkrete indsatser:

  1. Tværsektorielle indsatser for medicinske patient, herunder styrkelse af udgående geriatri
  2. Gravide og barslende med særlige behov
  3. Børn og Unge i mistrivsel

Hvis der, efter prioritering af disse tre områder, måtte være overskydende midler, vil de blive anvendt til at styrke det tværsektorielle samarbejde og forebygge genindlæggelser for de mest sårbare patienter i neurologien (patienter med epilepsi) og nefrologien (patienter i dialyse).

 

Samordningsudvalg Byen (Bispebjerg/ Frederiksberg Hospital, Frederiksberg og Københavns kommuner)

På møde 11. december 2019 drøftede i samordningsudvalget udmøntningen. Midlerne anvendes til nedenstående tre områder:til:

  1.  Styrket indsats for patienter med KOL (1 mio. kr.).
  1. Styrket indsats for patienter/borgere med kroniske neurologiske sygdomme, som har et komplekst behandlingsforløb samt patienter, hvor den praktiserende læge er i tvivl om, hvorvidt de skal henvises til hospitalet (1,5 mio. kr.).
  1. Styrke den gode udskrivelse fra medicinsk modtageafsnit MMA (0,5 mio.kr.)

Samordningsudvalg Nord (Nordsjællands Hospital, Allerød, Fredensborg, Frederikssund, Gribskov, Halsnæs, Helsingør, Hillerød og Hørsholm kommuner)

På møde i samordningsudvalget d. 9. december 2019 drøftede samordningsudvalget udmøntning af midlerne. Der var enighed om at fortsætte udviklingen af de gode resultater fra Tværsektoriel Stuegang og Tværsektorielt Team. Derudover ønskes der at arbejde med forbedrede udskrivelser, så patienten gøres færdig første gang patienten er indlagt på hospitalet.

 

Midlerne udmøntes flerårigt til:

  1. At fortsætte udviklingen af det tværsektorielle team i Akutafdelingen med både udgående funktioner, hotline og forbedrede udskrivelser i de konkrete forløb. Tværsektorielt Udgående Team (TST) fra Akutafdelingen samarbejder på tværs af sektorer omkring den akut syge patient. Det udgående team sikrer, at patienter kan blive behandlet eller fulgt op efter udskrivelse, når der ikke er behov for specialiseret behandling med en fysisk placering i hospitalsregi. Udskrivelsesteamet sikrer en smidig overgang til primærsektoren med fokus på patientens behov og ressourcer. TST leverer speciallæge- og sygeplejefagligrådgivning på konkrete patientforløb via en hotline. Med budgetmidlerne udvides tilbuddet fra 3 til alle 8 kommuner og tidsrummet udvides til alle ugens 7 dage fra 8-22. Der udmøntes årligt 2,6 mio. kr. til at sikre ansættelse af flere sygeplejersker og en ekstra læge.
     
  2. Sikre forankring af læring og anbefalinger fra satspuljeprojektet Tværsektoriel Stuegang i forhold til helhedsvurdering og færdigbehandling af de særligt komplekse patienter før udskrivelse til midlertidig døgnplads eller eget hjem. Det er især kronisk ustabile patienter med længerevarende indlæggelser, hvor der er behov for en helhedsplan inden udskrivelse og færdig behandling.
     
  3. Forbedrede udskrivelser, der skal styrke kvaliteten og sammenhængen i overgangene i patientforløb. Forudsætningen for en bedre overgang til primærsektor er en rettidig og tryg udskrivelse fra hospitalet med god koordination mellem sektorerne. Der er allerede udviklet og testet en række indsatser med forskelligt indhold, som sigter mod at fremme samarbejdet med både patienter, pårørende og primærsektor i forbindelse med udskrivelser. Indsatserne er udviklet i samarbejde mellem kommuner og Nordsjællands Hospital i bl.a. satspuljeprojektet Tværsektoriel Stuegang og i Samordningsudvalgets Patientsikkerhedsuge 39. Der udmøntes midler samlet til punkt 2 og 3. Modellen er ikke besluttet endnu, men der forventes udmøntet 1 -1.5 mio. kr. årligt.

Psykiatriens samordningsudvalg (Regions Hovedstadens Psykiatri og alle kommuner i regionen)

Region Hovedstadens Psykiatri etablerede ved årsskiftet en ny struktur, hvor der blev etableret et fælles samordningsudvalg for alle 29 kommuner og 4 lokale. Inden COVID-19 nåede det fælles samordningsudvalg kun at holde konstituerende møder. Derfor har udmøntningen af midlerne været forsinket.

 

Psykiatriens fælles samordningsudvalg har på et møde den 27. august drøftet forslag til udmøntning af de afsatte midler. Der er enighed om, at midlerne skal anvendes til at sikre en stepped-care tilgang til arbejdet med implementering af samarbejdsformer, hvor opgaven initialt forsøges løst så tæt på borgeren og med så lidt indgribende indsatser som muligt. Det blev derfor foreslået, at de afsatte midler anvendes til at implementere i dybden og bredden på følgende områder:

  1. Omstilling og udbredelse af indsatser i driften. Der fordeles midler til styrkelse af de lokale, driftsnære samarbejde på voksenområdet. Dette forslag skal drøftes i de lokale samordningsudvalg i løbet af september og oktober med tilbagemelding på mødet i Psykiatriens fælles samordningsudvalg 21.oktober.
     
  2. Styrkelse af børne- og ungeområdet. Sikre at børn og unge med tegn på mistrivsel får hurtig og relevant støtte og hjælp, der kan medvirke til, at tilstanden ikke forværres og udvikler sig til egentlig psykisk sygdom. Her spiller samarbejdet med kommune og almen praksis en betydningsfuld rolle. Det foreslås derfor, at der årligt afsættes midler til at styrke det lokale samarbejde på børne- og ungeområdet. Dette forslag skal drøftes i de lokale samordningsudvalg i løbet af september og oktober med tilbagemelding på mødet i Psykiatriens fælles samordningsudvalg den 21.oktober.
     
  3. Der afsættes midler til medarbejder, der får til opgave at understøtte udvalgte indsatserer, som bl.a. har fokus på at implementere nye og allerede igangsatte initiativer i dybden. Implementeringen af strukturerede netværksmøder og snitfladebeskrivelsen af genoptræningsplaner ved udskrivelse fra psykiatrien i både kommuner og psykiatrien er eksempler på tiltag, der skal implementeres. Herefter kan komme andre indsatser/projekter, der skal implementeres, ligesom der også fremadrettet vil være opgaver ift. at understøtte de lokale samordningsudvalg.
     
  4. Styrkelse af den administrative betjening af samordningsudvalg. Der afsættes midler til at styrke den administrative betjening af samordningsudvalgene. Der er etableret 4 nye samordningsudvalg på voksenområdet, 4 nye samordningsudvalg på børne- og ungeområdet samt et overordnet fælles samordningsudvalg, der dækker alle kommuner og alle planområder. Der er desuden et samordningsudvalg på Bornholm, der dækker både voksenområdet og børne- og ungeområdet. Der er således i alt 10 samordningsudvalg på det psykiatriske område i Region Hovedstaden. Region Hovedstadens Psykiatri skal sekretariatsbetjene møderne i samordningsudvalgene i de fire planområder på hhv. voksenområdet og børneområdet samt møderne i Psykiatriens fælles samordningsudvalg og har dermed også en koordinerende opgave på tværs af alle kommuner og planområder – samt koordineringen imellem de lokale samordningsudvalg og Psykiatriens fælles samordningsudvalg ift. at skabe sammenhæng i det tværsektorielle samarbejde.

KONSEKVENSER

Samordningsudvalgene arbejder videre med udvikling og implementering af indsatserne.

POLITISK BESLUTNINGSPROCES

Sagen forelægges udvalget for forebyggelse og sammenhæng den 30. september 2020

DIREKTØRPÅTEGNING OG KONTAKTPERSON

Anne Skriver / Jesper Lihn

JOURNALNUMMER

19082406

4. Orientering: Igangsættelse af projekt Den Mobile Lægeklinik

INDSTILLING

Administrationen indstiller til udvalget for forebyggelse og sammenhæng

 

  1. At tage orientering om igangsættelse af projekt Den Mobile Lægeklinik til efterretning.

POLITISK BEHANDLING

Taget til efterretning.


Karsten Skawbo-Jensen (C) deltog ikke i behandlingen af sagen.
 

BAGGRUND

Udvalget for forebyggelse og sammenhæng besluttede den 25. februar 2019, at der skulle arbejdes videre med muligheden for at etablere en mobilklinik i almen praksis, som forsøgsordning i to år for at understøtte arbejdet med at sikre lægedækningen i Region Hovedstaden. Med denne sag gives en orientering om igangsættelse af Den Mobile Lægeklinik samt en beskrivelse af projektet og planen for dets gennemførelse. 

SAGSFREMSTILLING

Overenskomst om almen praksis 2018 giver mulighed for at etablere tiltag, som kan bidrage til at sikre lægedækningen. Med afsæt heri besluttede udvalget for forebyggelse og sammenhæng den 25. februar 2019, at der skulle arbejdes videre med at etablere en mobilklinik som forsøgsordning i to år. Der er afsat 600.000 kr. til projektet, som finansieres af midler afsat til implementering af praksisplan for almen praksis 2015-2019.

 

Projektet blev igangsat den 1. september 2020 og afsluttes den 31. august 2022. Regionen har indrettet en elbil med udvalgt klinikudstyr, som benyttes af de fire projektdeltagende praksisklinikker på Amager. 

 

Formål og konceptbeskrivelse
Formålet med projektet er at afsøge, hvorvidt en mobilklinik, som drives inden for overenskomstens rammer, kan frigive behandlingskapacitet i almen praksis i lægedækningstruede områder samt forbedre behandlingskvaliteten for udsatte patientgrupper. Dette skal ske gennem et velunderbygget og dokumenteret grundlag for rationel brug af mobilklinikken. Herudover skal det afdækkes, om mobilklinikken kan blive et koncept med skalérbart potentiale, minimal administration og selvbærende økonomi, der let kan implementeres i andre lægedækningstruede områder i regionen. Forsøgsordningen henvender sig særligt til praksis med dårlige adgangsforhold og problemer med personaleudvidelse på grund af manglende plads.

Mobilklinikken betjenes at kompetent personale, som på delegation af lægen kører ud til ældre borgere og kronikere eller andre, der ikke kan eller har vanskeligt ved at møde frem i praksis. Det er således en løsning, der skal erstatte et fremmødebesøg i praksis. Det forventes, at mobilklinikken kan frigive behandlingskapacitet i praksis ved, at ansat personale kører sygebesøg og tilser patienter med funktionsnedsættelse, så lægen ikke skal tilse disse patienter og dermed får tid til at se flere patienter i praksis. Det er derfor en målsætning, at deltagende praksis i løbet af projektperioden udvider antallet af patienter i takt med frigivet behandlingskapacitet.

Ordningen afprøves i første omgang i to år, og der vil blive udarbejdet en midtsvejs- og slutevaluering, hvor der følges op på, om projektets mål indfries.


Status på projektet
Administrationen har i samarbejde med en praktiserende læge udarbejdet en projektbeskrivelse, som danner ramme for den to-årige forsøgsordning (bilag 1). Der er rekrutteret fire deltagende praksis på Amager, og heriblandt udpeget en projektleder. En elbil er blevet designet og specialindrettet med nødvendigt klinikudstyr og et termoskab, der beskytter temperaturfølsomt apparatur og prøver. Elbilen har fået fast ladestander/parkeringsplads på Amager Hospital tæt beliggende på de deltagende praksis.

Der er nedsat en projektgruppe bestående af en repræsentant fra de deltagende praksis, projektlederen og en projektmedarbejder fra Region Hovedstaden. Regionen er i samarbejde med projektlederen påbegyndt tilrettelæggelsen af et evalueringsdesign, der skal sikre en fyldestgørende afrapportering af mobilklinikkens potentiale. For nærmere information om projektet og budget se bilag 1.

KONSEKVENSER

Med projekt Den Mobile Lægeklinik forventes behandlingskapaciteten og behandlingskvaliteten forbedret blandt deltagende praksis og deres patienter på Amager.

ØKONOMI

Der er afsat 600.000 kr. til projektet, som finansieres af midler afsat til Praksisplan for almen praksis 2015-2019.

KOMMUNIKATION

Der udsendes pressemeddelelse i forbindelse med igangsættelse af projektet.

POLITISK BESLUTNINGSPROCES

Udvalget præsenteres for en status på projektet i folængelse af midtvejsevalueringen.

DIREKTØRPÅTEGNING OG KONTAKTPERSON

Anne Skriver/Jesper Lihn

JOURNALNUMMER

20062112

Bilag

Bilag 1: Bilag 1. Projektbeskrivelse - Den Mobile Lægepraksis

5. Orientering: Status for lægedækningen i almen praksis i Region Hovedstaden

INDSTILLING

Administrationen indstiller til udvalget for forebyggelse og sammenhæng

  1. At tage orientering om status for lægedækningen i almen praksis til efterretning.

POLITISK BEHANDLING

Taget til efterretning.


Karsten Skawbo-Jensen (C) deltog ikke i behandlingen af sagen.
 

BAGGRUND

Med denne sag gives en orientering om lægedækningssituationen i almen praksis i Region Hovedstaden pr. 17. september 2020.

SAGSFREMSTILLING

Det går fortsat fremad med at få flere læger i almen praksis i Region Hovedstaden. Siden april 2020 er antallet af aktive kapaciteter øget med 8 fra 1.083 til 1.091 og det gennemsnitlige antal sikrede pr. kapacitet er faldet fra 1.707 til 1.701. Pr. 17. september 2020 var 29 pct. af lægepraksis i regionen således åbne for tilgang af patienter svarende til 175 ud af 614 praksis. Hertil kommer de praksis, som har selektivt åbent. Udviklingen i andel praksis med åbent for tilgang fremgår af bilag 1. 

Nedenfor ses udviklingen i antallet af aktive kapaciteter og det gennemsnitlige antal sikrede pr. kapacitet i perioden 2015-2020.

 

 

                 

Områder med lægedækningsudfordringer

Pr. 17. september 2020 er der fem områder, hvor 90 pct. eller flere praksis har lukket for tilgang. Det er Amager, Valby, Vesterbro, Glostrup og Vallensbæk. Glostrup og Vallensbæk har helt lukket for tilgang (se bilag 2). Som det fremgår nedenfor, er der to kapaciteter på vej til at åbne på Amager, 1 i Valby, 2 på Vesterbro, 2 i Glostrup og 2 i Vallensbæk.

Pr. 17. september 2020 havde 32 lægepraksis i Københavns Kommune åbent for tilgang af patienter, hvilket er det samme antal som i april 2020. De 32 praksis havde på opgørelsestidspunktet plads til i alt 20.103 sikrede, hvilket er en stigning på 6.347 siden april 2020. Stigningen i antallet af pladser skyldes bl.a., at nye kapaciteter uden tilknyttede patienter er blevet aktiveret i kommunen. På samme tidspunkt havde 9 lægepraksis i Frederiksberg Kommune åbent for tilgang af patienter, hvilket er én praksis mindre end i april 2020. De 9 praksis havde på opgørelsestidspunktet plads til i alt 7.291 sikrede, hvilket er en stigning på 760 siden april 2020.

Kapaciteter i opslag
Aktuelt er der 2 kapaciteter på vej i opslag i Ballerup og Vesterbro. Kapaciteterne annonceres i slutningen af september med ansøgningsfrist d. 9. november 2020. Herudover er der en kapacitet i Rødovre på den faste liste uden ansøgningsfrist, da den har været i opslag to gange uden tildeling.

Tildelte kapaciteter
Pr. 17. september 2020 er der tildelt 22 kapaciteter, som endnu ikke er aktiveret. 6 af kapaciteterne forventes aktiveres i 4. kvartal 2020, 13 i 1. kvartal 2021 og 3 i 2. kvartal 2021. Nedenfor ses fordelingen af de 22 tildelte kapaciteter på planlægningsområder.

Planlægningsområde

Kapaciteter

Frist for etablering

Amager

2

Marts 2021

Bispebjerg

2

September 2020
(har søgt fristforlængelse)

Brøndby

1

Januar 2021

Brønshøj-Husum

2

Februar og maj 2021

Dragør

1

Marts 2021

Fredensborg

1

Oktober 2020

Glostrup

2

Oktober 2020

Halsnæs

1

Januar 2021

Indre By

1

Marts 2021

Nørrebro

1

Februar 2021

Tårnby

1

November 2020

Valby

1

Marts 2021

Vallensbæk

2

Marts 2021

Vesterbro

2

Marts og juni 2021

Østerbro

2

Marts og maj 2021

 

Lægedækningsundersøgelsen 2021
Som en del af den årlige lægedækningsundersøgelse skal regionen foretage en høring af alle almen praksis i Region Hovedstaden. Denne høring er netop afsluttet, og resultaterne af høringen vil indgå i den årlige vurdering af behovet for kapaciteter. Udvalget forelægges en sag herom på mødet d. 25. november 2020.  

KONSEKVENSER

Udvalget for forebyggelse og sammenhæng orienteres kvartalsmæssigt om status på lægedækningen i regionen.

POLITISK BESLUTNINGSPROCES

Udvalget præsenteres for en ny status i 4. kvartal 2020.

DIREKTØRPÅTEGNING OG KONTAKTPERSON

Anne Skriver/Jesper Lihn

JOURNALNUMMER

20062116

Bilag

Bilag 1: Bilag 1. Udvikling i andel praksis med lukket for tilgang af patienter fordelt på plan- og planlægningsområder i Region Hovedstaden i perioden 2018-2020

Bilag 2: Bilag 2. Åbne-lukkestatus pr. 17. september 2020

6. Eventuelt

Udvalget for forebyggelse og sammenhæng - meddelelser

Punkter på dagsordenen

    Medlemmer